Hizmete açıldığı 2016 yılından bu yana İstanbul trafiğini rahatlatan projelerin başında gelen Avrasya Tüneli’nin birinci sürdürülebilirlik raporu yayımlandı.
Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş’den (ATAŞ) yapılan açıklamaya nazaran, güç verimliliği, karbon ayak izi, su ve atık idaresi, toplumsal katkı ve çalışan hakları üzere sürdürülebilirliğin kritik mevzularında atılan adımların yer aldığı 2023 periyodu raporu, birinci olması nedeniyle tünelin açılışından bu yana gerçekleştirilen çalışmaların tamamını içeriyor.

Şirket bünyesinde kurulan Sürdürülebilirlik Komitesi liderliğinde hazırlanan rapor, tünelin çevresel, toplumsal ve yönetişim boyutlarındaki işletme performansını ele alıyor. GRI (Global Reporting Initiative) standartlarına uygun hazırlanan ve tüm paydaşlara şeffaf ve kapsamlı bilgi sunmayı amaçlayan raporda, evvelki yıllara ilişkin bilgilerle karşılaştırmalar yapılarak tünelin sürdürülebilirlik performansındaki gelişmeler ve amaçları bedellendiriliyor.

Buna nazaran, Avrasya Tüneli ile İstanbul’un iki kıta ortasındaki ulaşım yükü hafifletilirken, çalışmaların çevresel tesirlerini en aza indirmek için adımlar da atıldı. Tünelin açılışından itibaren geçen 7 yıllık süreçte, 172 milyon saat vakit ve 218 bin ton yakıt tasarrufu sağlandı. Bu tasarruf, kentteki hava kirliliğinin azaltılmasına katkı sağladı.
Şirketin çevresel sürdürülebilirlik maksatları doğrultusunda yenilikçi teknolojiler kullanılarak karbon ayak izinin düşürülmesine çalışıldı. Bu çerçevede bugüne kadar 91 bin ton karbon emisyonu azaltıldı.
Avrasya Tüneli, hizmet vermeye başladığı 2016 yılından 2023 sonuna kadar sürdürülebilirlik için attığı adımlarla ülke iktisadına 1,5 milyar dolar katkı sağladı. Öte yandan, Deloitte tarafından yapılan Ekonomik Tesir ve Harcama Getirisi Tahlili, tünelin kontrat müddeti boyunca toplamda 8,6 milyar dolar kamu tasarrufu sağlayacağını öngörüyor. Bu da 1,245 milyar dolar olan tünelin yatırım bedelinin yaklaşık 7 katı büyüklüğünde bir tasarrufa işaret ediyor.
Avrasya Tüneli, Ekonomik Kalkınma ve İş birliği Teşkilatınca (OECD) sürdürülebilir ve kaliteli altyapı projelerini desteklemek gayesiyle geliştirilen “Mavi Nokta Ağı” (Blue Dot Network-BDN) sertifikasyonu kapsamında pilot uygulama sürecini muvaffakiyetle tamamlayan ulaştırma alanındaki birinci proje de oldu.