Bu yıl 13 milyon kişinin izlediği ve dünyada 150’den fazla ülkede canlı yayımlanan Paris 2024 Yaz Olimpiyat Oyunları’nda Türkiye, 3 gümüş ve 5 bronz madalyaya döndü. Olimpiyatta Boksun Buse’lerinin yanı sıra, Çin ile oynanan çeyrek final voleybol maçında Melissa Vargas’ın 42 sayısı bulması çok konuşuldu. Bu olimpiyat oyunlarında en akılda kalan an ise Yusuf Dikeç’in ikonikleşen duruşu oldu. 10 metre havalı tabanca karışık kadro kategorisinde Şevval İlayda Tarhan ile kadro olarak yarışan Yusuf Dikeç, başka sporcuların kullandığı optik aletleri kullanmadan tek eli cebinde nişan alarak yaptığı atış dünya gündemine oturdu.
100 MİLYON DOLARLARCA TANITIMA EŞ DEĞER
Dünyada toplumsal medya sayısız Dikeç paylaşımları yapıldı. Olimpiyatlarda kadınlar sırıkla atlamada yarışan Avustralyalı Nina Kennedy, erkekler disk atmada yarışan Jamaikalı Roje Stona, sırıkla dünya rekoru kıran İsveçli Armand Duplantis, yakaladıkları muvaffakiyetler sonrası Yusuf Dikeç pozu verdi. Bu yıl olimpiyatlara Türk atletlerin kişisel başarılarıyla damga vurmasının turizme de kıymetli katkıları olacağına işaret eden turizm dal temsilcileri, “Yusuf Dikeç en az bir olimpiyatlar kadar çok konuşuldu, 100 milyonlarca dolara eş bedel bir tanıtım sağlandı.
Bu rüzgarı devam ettirelim, yurt dışı fuarlarda, tanıtımlarda yer verelim. Sporda kaydedilen her etap, ülke imajına önemli katkı sağlıyor. Bu fırsatı kaçırmayalım” çağrısı yaptı. Turizm Bakanlığı verilerine göre, bu yıl 60 milyon turist bekleniyor. Yusuf Dikeç tanıtım rüzgarı ile Türkiye’ye gelecek turist sayısının yüzde 5-10 oranında ortasında atması bekleniyor.
İSTANBUL’DA TURİSTLERLE DİKEÇ ATIŞIYLA SELAMLAŞIYORUZ
Tarihi Yarımada bölgesinde 25 yıldır rehberlik yapan ve isminin açıklanmasını istemeyen bir cins rehberi, “İtalyan ve Latin Amerika’dan gelen turistleri gezdiriyorum. Yusuf Dikeç’in o çok konuşulan duruşundan sonra, biz de turistlerle ortamızda onu o andaki atış pozunu vererek selamlaşıyoruz. Türk turizmine ve tanıtıma muhakkak çok büyük katkısı olacaktır, bu fırsat uygun değerlendirilmeli” dedi.
TÜROB BAŞKANI MÜBERRA ERESİN: “SPORDAKİ KADEMELER ÜLKE İMAJINA KATKI SAĞLIYOR”
Yusuf Dikeç’in rahat stili ile ikonik fotoğrafının dünyada yarattığı tesir, münasebetiyle Türkiye’nin bir spor aktifliğiyle gündeme gelmesini olumlu olarak kıymetlendiriyoruz. Olumlu haberlerle dünya medyasında yer almak turizm ismine her vakit olumlu bir algı yaratır. Tek bir fotoğrafın ülkemiz turizm rakamlarına çabucak müspet yansımasını elbette olacak. Lakin ülke imajına olumlu tesirini de göz gerisi edemeyiz.
Spor turizmini her vakit Türkiye’de turizmin geleceği açısından önemli enstrümanlardan biri olarak görüyoruz. Türkiye’nin spor turizminde kaydettiği her etap anlık ticari yararlarının yanında orta ve uzun vadede ülke imajına ve tanıtıma önemli katkı sağlıyor. Bilhassa bayan voleybol kadromuzun aldığı sonuçlar turizm ve tanıtım açısından müspet katkılar sağladı ve sağlamaya devam ediyor. Kalıcı muvaffakiyetlerin tesirleri her vakit olumlu olacaktır.
TÜRSAB BTK BAŞKANI ÖZGEN UYSAL: “YURT DIŞI FUARLARDA ‘GRAFİTİ’SİNİ KULLANALIM”
Yusuf Dikeç, turizm açısından ülke bilinirliğini artırdı. Bütün dünyada neredeyse olimpiyatlar kadar reklamı oldu. Elon Musk ile yazışması da çok güzeldi. Bu rüzgarın devam etmesi için yurt dışı fuarlara kesinlikle taşınmalı. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) yurt dışındaki tanıtım fuarlarında Yusuf Dikeç’in grafiti fotoğraflarını kullanırsa kesinlikle tesiri olacaktır. Olimpiyatlarda yakaladığımız o rüzgarı tanıtımla devam ettirelim, kaybetmeyelim. Bu yıl eylül-ekim aylarında son dakika artışı bekliyoruz.
TÜRSAB BAŞKANI FİRUZ BAĞLIKAYA: “POPÜLARİTESİNİ ARTIRARAK DEVAM ETTİRMELİYİZ”
Turizm için popülaritesini mümkün olduğu kadar devam ettirmemiz lazım. Paris’te yakalanan popülaritesinin devam etmesi ismine yurt dışı fuarlarda Yusuf Dikeç’i öne çıkartmamız gerekiyor. Reklam ve yurt dışı fuarlarda görünür kılmaz ilgi çeker, turizm ismine yararlı bir durum kelam konusu olur.
AKBALDAN TURİZM YÖNETİM KURULU LİDERİ MURAT AKBAL: “RÜZGARI GÜZEL KULLANIRSAK %10 ETKİLER”
Dünyada herkes Yusuf Dikeç paylaşımları yapıyor, bunu fırsat olarak görmeli ve desteklemeliyiz. Paris’te de yakalanan bu rüzgarı devam ettirmeliyiz. Türkiye ile özdeşleştirerek, toplumsal medya ve toplumsal medya uzmanları tarafından Youtube, Instagram, Facebook, X’te daima paylaşımlar yaparak, Türk turizmine ilginin ve merakın artmasını sağlayarak daha fazla turistin gelmesi için çalışmalıyız. Yusuf Dikeç, şu anda dünyada çok tanınan, bu avantajı ülke turizmi ve imajı için çok âlâ kullanabiliriz. Zira, ülkemize, 100 milyonlarca dolar kıymete eş bir tanıtım sağladı. Şayet bu rüzgar çok yeterli kullanılır ve hoş bir tanıtım yapılırsa, Avrupa’dan daha fazla turist ağırlayabiliriz. Bu rüzgarı çok uygun kullanabilirsek turizme en az yüzde 10 katkı sağlar.”
SHİNE HOSPİTALİTY- HOTEL KURUCUSU AYÇA ALIM: “TURİZM STRATEJİLERİYLE ENTEGRE EDELİM”
Türkiye, son yıllarda voleybol, futbol, basketbol, güreş, tekvando, atletizm, okçuluk ve bu yıl eklenen havalı tabanca üzere çeşitli spor dallarında milletlerarası seviyede değerli muvaffakiyetler elde etti. Bu sportif muvaffakiyetler, Türkiye’nin global ölçekte tanıtımını güçlendirerek ülkenin imajını olumlu istikamette etkilemesi kaçınılmaz. O nedenle Türkiye’nin spor siyasetlerinin ve yatırımlarının, turizm stratejileri ile entegre bir halde planlanması gerekiyor.
POİNT HOTEL TAKSİM GEN. MÜD. NURİ KALYONCU:”DİZİLERLE PARLAYAN YILDIZIMIZA KATKISI OLUR”
Yusuf Dikeç’in turizm sektörüne olumlu kesin olacaktır. Zira Türk dizileri sayesinde yurt dışından çok sayıda turist ülkemize gelmeye başlamıştı. Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar, İtalya, İspanya, Latin Amerika’dan çok sayıda turist ülkemize geliyor. Ulusal sporcumuz Yusuf Dikeç’in de turizme çok olumlu istikamette katkısı olacaktır. Zira çok büyük yankı uyandırdı. Bizim de turizm bölümü ismine bu rüzgarı âlâ kullanmalı, ülke imajı açısından tanıtımla desteklemeliyiz.
OTTOMAN HOTELS GROUP GEN. MÜD. SERDAR BALTA: “İKONİK BAŞARIYI TANITIM İÇİN ÂLÂ KULLANMALIYIZ”
Değerli astsubayımız Yusuf Dikeç’le birlikte grup arkadaşı hanımefendi de tıpkı karizmada değerlendirilmeli. Kadro olarak buradaki başarımız çok kıymetliydi. Hatta Elon Musk da paylaştı. Bu ikonik muvaffakiyet mutlaka turizme olumlu yansıması olacaktır. Türkiye’nin tanıtım ve imajı ismine çok hoş bir tanıtım oldu. Büyük bir tanıtım bütçesi kadar tesir sağladığını düşünüyorum. Bu rüzgarı çok âlâ kullanabilirsek turizme yüzde 5 katkısı olabileceğini düşünüyorum.”
JOLLY YURTDIŞI TURİZM YÖNETİCİSİ TOLGA TEKİN: “MİLYONLARCA DEFA PAYLAŞILMASI ÖNEMLİ”
Türkiye’yi Paris 2024 Yaz Olimpiyat Oyunları’nda temsil eden ulusal atletlerin başarıları ülke tanıtımına çok fazla katkı sağlıyor. Orada yakalanan rüzgarın yurt içinde de devam ettirilmesi kıymetli. Çok değerli atletlerimiz var. Yusuf Dikeç’in atış hali ise toplumsal medyada milyonlarca sefer paylaşıldı. Fuarlar ve yurt dışında ülke tanıtımının yanı sıra, ulusal atletlerimizle burada da spor faaliyetleri devam etmeli, ek müsabakalar düzenlenmeli.